نشست هم اندیشی مدیر کل با مدیر عامل و مدیران موسسه خیریه فرهنگی آموزشی جواد الائمه

نشست هم اندیشی مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با مدیر عامل و مدیران موسسه خیریه فرهنگی آموزشی جواد الائمه برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " در این نشست صمیمی با تبریک آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت اظهار داشت : مهمترین رسالت امروز ما اجرای متوازن سند تحول بنیادین است طبق برنامه ششم توسعه هیچ سیاست، برنامه یا هدفی نباید مغایر باسند تحول بنیادین باشد و تمام فعالیت ها ی مدارس باید مطابق با سند تحول بنیادین باشد.
  مدیر کل آموزش و پرورش استان به لزوم اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید کرد و گفت : آموزش و پرورش تنها میدان رقابت های علمی ،تست ، کنکور و آموزش نیست و باید به صورت متوازن به تمامی ساحت ها پرداخت.
وی با اشاره به جایگاه معلم در سند تحول بنیادین اظهار داشت : معلم از منظر سند تحول بنیادین یک مربی است و برای نشان دادن مسیر به دانش آموزان اول باید خودش تربیت شده باشد تا بتواند دانش آموزانی با خصوصیات چند بعدی و در راستای ساحت های 6 گانه سیاسی، اجتماعی، زیبایی شناختی ، هنری ، عبادی، اعتقادی، اخلاقی ، بدنی و زیستی ، اقتصادی ، مهارتی و سلامتی تربیت نماید .
مدیر کل آموزش و پرورش استان  گفت : برای اجرای موزون و متوازن تربیت در ساحت های 6 گانه نیاز به همراهی اولیا و خانواده ها داریم که باید با تغییر نگرش آنها مسیر را برای رشد همه جانبه دانش آموزان هموار نماییم.
دانافر افزود : ما نباید به گونه ای سیاست گذاری کنیم  که آموزش و پرورش باز تولید کننده نابرابری ها باشد ولی این  منافاتی با اصل ارتقاء مشارکتهای مردمی ندارد .
وی همچنین با اشاره به اجرای عدالت آموزشی در استان افزود : باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حتی در دورترین نقطه از  استان دانش آموزان از امکانات آموزش و پرورش محروم نباشد.
دانافر به ایجاد شادی،شور و نشاط در مدارس تاکید کرد و گفت : شادی و نشاط در مدارس به ویژه پیش دبستانی ها و دوره ابتدایی یک اصل است و باید با برنامه و حفظ اصول و ارزش ها صورت گیرد.
وی گفت:بحث هویت در سند تحول بنیادین به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است و سند تحول بنیادین هویت را به چهار بعد هویت اسلامی ، ایرانی، محلی و جهانی تقسیم می کند و تشکل ها ی دانش آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند نقش زیادی در شکل گیری هویت در دانش آموزان  داشته باشند.
این مقام مسئول به برنامه بوم (برنامه ویژه مدرسه) اشاره کرد و گفت : در سند تحول بنیادین 60 ساعت زمان در اختیار مدیران گذاشته شده است که با توجه به نیاز مدرسه برنامه ریزی کنند .
دانافر رویکرد مهارت محوری را مهم دانست و افزود :یکی از چالش های جامعه امروز ما این است که دانش آموخته هایی بدون مهارت داریم و بزرگترین چالش استان وجود دانش آموختگان بیکار است .
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مدیر عامل و مدیران موسسه خیریه فرهنگی آموزشی جواد الائمه(ع) گزارشی از وضعیت این مدارس ارائه نمودند.

 

آدرس کوتاه: