نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

گردهمائی مدیران متوسطه اول و دوم

گردهمائی مدیران متوسطه اول و دوم به طور جداگانه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه، گردهمائی مدیران متوسطه اول به میزبانی دبیرستان امام خمینی(ره) و مدیران متوسطه دوم به میزبانی دبیرستان مهدیه برگزار گردید.

در این جلسات، ابتدا هر یک از معاونین آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان، موارد مربوط به حوزه خود را بیان نمودند که از جمله مباحث مهم مطرح شده می توان به ضمن خدمت طرح تعالی مدیریت ویژه مدیران و معاونین، گزارش بازدید سرگروه های آموزشی استان از مدارس شهرستان، امتحانات نوبت اول دی ماه، تأکید بر نماز جماعت مدارس، گرامیداشت هفته قرآن و عترت، ثبت نام همایش ها در قسمت خدمات الکترونیک سایت آموزش و پرورش شهرستان، درخواست مجوز کشوری برای اردوهای دانش آموزی بیش از 20 کیلومتر، دعای ندبه مدارس و ...

پس از آن، سرگروه مدیران هر مقطع، مسائل و مشکلات  مربوط به مقطع خود را بیان نمودند.

در ادامه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه، بر مشارکت هرچه بیشتر اولیا در بحث های مدرسه تأکید کرده و از مدیران خواست تا هر نوع مشکل دانش آموز را به اطلاع اولیاء برسانند.

"مسلم روحی پناه" در رابطه با امتحانات نوبت اول، اظهار داشت: طبق آئین نامه آموزشی، در نوبت اول، کلیه کلاس های درس دایر خواهد بود ولی اگر مدرسه ای با دلیل موجه نیاز به تعطیلی کلاس های درس در ایام امتحانات نوبت اول داشته باشد، می تواند با درخواست کتبی از کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش شهرستان، درخواست تعطیلی کلاس های درس را برای دو هفته متوالی داشته باشد و در صورت رأی موافق کمیسیون، به صورت کتبی به اطلاع اولیا رسانده شود.

"روحی پناه" با اشاره به تفاوت کیفر با تنبیه اظهار نمود: در مورد کیفر، اگر شخص عاقل و بالغ با نقشه به قصد آسیب رساندن به کسی، فعلی را انجام دهد، باید کیفر شود؛ ولی ما در مدرسه چیزی به اسم کیفر نداریم بلکه تنبیه داریم. ماده 74 آئین نامه اجرائی، تنبیه را مطرح می کند. باید اول چرائی فعل دانش آموز را بررسی کنید. اگر مشخص شد که فعل دانش آموز از قصور و سهل انگاری است، باید ماده 75 و 76 آئین نامه را اجرا کنید تا دانش آموز را متوجه اشتباهش کنید.

وی ادامه داد: ماده 75 می گوید: تنبیه باید توجه دانش آموز را به اشتباه خودش جلب کند و ماده 76 می گوید: اگررسیدید به جائی که باید تنبیه را اجرا کنید، به ترتیب باید روش های زیر را به کار گرفت: تذکر و اخطار شفاهی به دانش آموز، تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش آموزان کلاس مربوط، انتقال به کلاس دیگر، اخطار کتبی و اطلاع به اولیای دانش آموز به صورت رونوشت کتبی، اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی اولیاء دانش آموز حداکثر برای مدت 3 روز، انتقال به مدرسه دیگر

"روحی پناه" در ادامه شرح وظایف مدیر مدرسه را بر طبق ماده4 آئین نامه اجرائی بیان نموده و در انتها راه های خودمراقبتی روانی را به شرح ذیل بیان نمود: اختصاص وقت و زمان روزانه برای تفکر و تأمل؛ مراجعه به روانشناس و روان پزشک در صورت بروز مشکل یا ناراحتی روانی؛ انجام اقدامات لازم برای کاهش تنش و استرس؛ توجه به تجارب، آرزوها، افکار و احساسات خودمان؛ مطالعه کتاب های مورد علاقه، اختصاص زمان مناسب برای مطالعه

آدرس کوتاه: